Environmentální programy pro MŠ
Celoročně - Ptáci, Zahrada všemi smysly (mimo zimní období)
Ptáci - VŠECHNO LÍTÁ, CO PEŘÍ MÁ
Popis programu: Během programu se zaměříme na naše nejznámější druhy ptáků. Řekneme si, jaký ptáček u nás na zimu zůstává, a který naopak odlétá do teplých krajů. Pokusíme se sledovat ptáky pomocí dalekohledů. Nakonec se zaposloucháme do ptačího zpěvu a pokusíme rozeznat hlas vybraných druhů ptáků.
Návaznost na průřezová témata RVP: Environmentální výchova / Osobnostní a sociální výchova / Člověk a příroda
ZAHRADA VŠEMI SMYSLY
Popis programu:Pojďte s námi pozorovat a poznávat zahradu všemi smysly! Něco ochutnáme, něco ucítíme, něco vyrobíme vlastníma rukama a poodhalíme spolu některé ze zahradních tajemství! V přírodní zahradě pečujeme o rostlinky, o půdu (tím i trošičku o Zemi) i o vzájemné vztahy. Lákáme do ní volně žijící živočichy, dělíme se s nimi o vše, co v ní roste. Řídíme se pravidly přírodního zahradničení, permakulturní principy a snažíme se o to, aby byla naše zahrada živá.
Návaznost na průřezová témata RVP: Environmentální výchova/ Osobnostní a sociální výchova/ Člověk a příroda.
Jarní programy (březen - duben)
- Jaro mezi stromy
- Na slovíčko u vodníka
- Žabí svět
JARO MEZI STROMY
Popis programu: Když se na jaro probouzí les, má pro nás mnohá překvapení, která lze ovšem spatřit jen po krátké období. Společně s lektorem se děti mohou stát malými badateli a pokusí se nalezené květiny a stromy určovat pomocí vyrobeného miniatlasu. Během cesty mohou též potkávat zajímavá zvířata objevující se v jarním období. Návaznost na průřezová témata RVP: Environmentální výchova / Osobnostní a sociální výchova / Člověk a příroda
Cíl programu: Děti se seznámí s volně rostoucími jarními květinami v lužním lese. Dále se děti seznámí s jedlými druhy rostlin a ,za pomocí lektora, si vytvoří chutnou svačinku z těchto rostlin a bylinkového másla. Program se realizuje pouze na jaře. Doporučujeme vhodnou obuv a oblečení.
NA SLOVÍČKO U VODNÍKA
Popis programu: Voda je život. Naším cílem programu je děti formou her seznámit s vodním prostředím a s živočichy žijícími v ní. Proč je důležité zachovat čistou vodu? Jak vypadá koloběh vody na zemi? Děti si také vyzkouší některé drobné pokusy s vodou. Na těchto jednoduchých pokusech ukážeme problematiku znečištění vody. Za příznivého počasí může být program rozšířen o průzkum tůně u lesního klubu Klíček.
Návaznost na průřezová témata RVP: Environmentální výchova / Osobnostní a sociální výchova / Člověk a příroda
ŽABÍ SVĚT
Popis programu: Svět žab je velmi zajímavý. Pojďme jej společně prozkoumat. Během programu se seznámíme se s našimi nejznámějšími druhy, o každém si řekneme několik zajímavostí. Pokusíme se rozeznat kvákání žab od hlasových projevů jiných živočichů. Možná si na žabičky i zahrajeme v několika hrách!
Návaznost na průřezová témata RVP: Environmentální výchova / Osobnostní a sociální výchova / Člověk a příroda
……………………………………………………………………………………………………
Letní programy ( květen - červen)
- Včelka Sluněnka
- Jak to chodí u mravenců
- Co se děje v trávě
VČELKA SLUNĚNKA
Popis programu: Co dělají včeličky na jaře? Jak se pyl promění v med? Představíme si fascinující svět včel, za cestou k medu nás provede včelka Sluněnka. Děti se seznámí s tradičním včelařským řemeslem, poznají, co je plástev, i kdo jsou včelky dělnice a co dělá v úlu včelí královna. Přivoní si k pravé včelí plástvi, ochutnají pravý včelí med.
Návaznost na průřezová témata RVP: Environmentální výchova / Osobnostní a sociální výchova / Člověk a příroda
JAK TO CHODÍ U MRAVENCŮ
Cílová skupina: MŠ a 1. třída ZŠ
Doba trvání: 60 minut
Popis programu: Jaká pravidla panují v mraveništi? Jak se mravenci domlouvají? Děti se formou her dozvědí, jak to chodí v mraveništi, jak se mravenci orientují, jakou preferují potravu nebo jaké mají nepřátele. Seznámí se s některými zajímavými druhy mravenců a jejich nezvyklým obydlím, které se našemu známému mraveništi z jehličí vůbec nepodobají.
Návaznost na průřezová témata RVP: Environmentální výchova / Osobnostní a sociální výchova / Člověk a příroda
CO SE DĚJE V TRÁVĚ
Popis programu: V trávě je tolik pohybu a tolik života. Děti se seznámí s vybranými druhy hmyzu a lučními rostlinami. Zaposlouchají se do zvuků louky a pokusí se rozpoznat podle hlasu či zvuku dané zvíře. Za příznivého počasí může být program rozšířen o budování pastí na hmyz a návštěvu louky.
Návaznost na průřezová témata RVP: Environmentální výchova / Osobnostní a sociální výchova / Člověk a příroda
Podzimní programy (září - listopad)
- Od semínka k chlebu
- Kouzelný les
OD SEMÍNKA K CHLEBU
Popis programu: Co je to obilí, co je obilnina? Co vše lze z obilí vyrobit? Jak se dříve získávala mouka a jak je tomu dnes? Jak dlouhá je cesta malého semínka na náš stůl? Děti si během programu namelou vlastní mouku, vyrobí těsto a upečou chlebové placky, které si namažou vlastnoručně vyrobeným máslem.
Návaznost na průřezová témata RVP: Environmentální výchova / Osobnostní a sociální výchova / Člověk a jeho svět
KOUZELNÝ LES
Popis programu: Jaké známe obyvatele lesa? Jak se v lese chovat? Co lesním obyvatelům škodí a jak jim můžeme pomoci? Co do lesa nepatří? Děti se naučí poznávat některé stromy, keře a rostliny. Povíme si něco o lesních zvířátkách. Zjistíme, že les je veliký dům s mnoha patry, kde v každém patře někdo bydlí.
Návaznost na průřezová témata RVP: Environmentální výchova / Osobnostní a sociální výchova / Člověk a příroda
………………………………………………………………………………………………………………..
Zimní programy (prosinec - únor)
- Bude zima bude mráz
- Kouzelný les
BUDE ZIMA, BUDE MRÁZ
Popis programu: Jak zvířata přežívají zimu? Které zvířata spí a které naopak tráví zimu aktivně. Jaký je mezi nimi rozdíl. Nezapomínáme ani na ptáky, kteří odlétají do teplých krajin. Pro ptáky, kteří zimu tráví u nás, si vyrobíme společně speciální lojové koule. Které si odnesete sebou do školky, abyste ptáčky mohli ve školce pozorovat.
Návaznost na průřezová témata RVP: Environmentální výchova / Osobnostní a sociální výchova / Člověk a příroda
KOUZELNÝ LES
Popis programu: Jaké známe obyvatele lesa? Jak se v lese chovat? Co lesním obyvatelům škodí a jak jim můžeme pomoci? Co do lesa nepatří? Děti se naučí poznávat některé stromy, keře a rostliny. Povíme si něco o lesních zvířátkách. Zjistíme, že les je veliký dům s mnoha patry, kde v každém patře někdo bydlí.
Návaznost na průřezová témata RVP: Environmentální výchova / Osobnostní a sociální výchova / Člověk a příroda
Jednotlivé ceny za programy:
projektový den 3000,- 15 dětí (prostřednictvím šablon přes MAS), s případnými materiály k odnesení cena vyšší, taktéž + každé další dítě 150,-kč navíc.
Cena bez šablon - za dítě/žáka/studenta/ za jeden výukový program v délce:
60 min činí 80 Kč
90 min činí 120 Kč
120 min činí 150 Kč
Program vám bude zaslán fakturou po proběhnutí programu objednaného/reálného počtu dětí (či jinak po osobní domluvě)
Smlouvu vám podepíšeme po ukončení programu.
Jak si program objednat?:
Objednávky zasílejte prostřednictvím emailu na adresu: EVP@rodinnyklubklicek.cz
či popř klubklicek@gmail.com
Do objednávky uveďte: o jaký program máte zájem, pro jakou věkovou kategorii, pro jak velkou skupinu, jaký termín preferujete a uveďte telefonní kontakt.
Storno objednávky:
Objednávky rušte minimálně týden před plánovaným datem konání. Storno objednávky proveďte na email:EVP@rodinnyklubklicek.cz
Do zprávy uveďte termín a název programu, který rušíte. V případě zrušení termínu méně než týden před termínem objednaného programem účtujeme storno poplatek ve výši 10% z domluvené ceny. V případě zrušení objednávky do 48 hodin před termínem programu účtujeme storno poplatek ve výši 50% z domluvené ceny.
Fotodokumentace:
Fotografie pořízené během výukových programů a akcí pro veřejnost mohou být použity k propagaci.
Kde nás najdete:
Rodinný klub Klíček z.s.
M. Švabinského 371, 25001 Brandýs nad Labem – Stará Boleslav
web: https://www.boleslavskyklicek.cz/
Autobusem lze přijet až k zastávce U brány (ze strany z Brandýsa i ze strany z Boleslavi od dálnice- to je zastávka hned před Klíčkem), autobus musí poté čekat někde jinde (např. autobusové nádraží), zastávky jsou na hlavní spojnici mezi Brandýsem a Boleslaví
K částečné úhradě nákladů za objednané a nerealizované ekologickovýchovné aktivity jsme nuceni přistoupit z důvodu neprofesionálního přístupu objednatelů, kteří se buď na aktivity nedostavili, či je na poslední chvíli hromadně rušili. Zabírali tak místo jiným zájemcům, které jsme z kapacitních důvodů museli odmítat. Naší organizaci tak vznikaly finanční ztráty.